Nieuws
22 April 2017, 17:37
Jeugdcriminelen vormen een steeds grotere groep in onze maatschappij. De 29-jarige ex-gedetineerde Regillio Hardjopawiro, oprichter van Stichting Jongeren in Suriname (JoSu), wil met zijn project ‘Mi Srefi Kan’ elf jeugdcriminelen omvormen tot ‘ambassa...
22 April 2017, 17:37
Bij de grote demonstraties tegen het bewind van president Nicolas Maduro in Venezuela zijn tot nu toe elf doden gevallen, aldus de lokale autoriteiten.
22 April 2017, 17:37
Stratego is een bordspel. Je speelt een veldslag met als doel zo snel mogelijk de vlag van de tegenstander te vinden. Natuurlijk moet je het spel strategisch spelen om te kunnen winnen. Met belangstelling heb ik deze week gekeken naar de verslaglegging...
22 April 2017, 17:37
VAAK HEBBEN DESKUNDIGEN en de vakbeweging aangedrongen ook bij de brede schouders en personen die belasting ontduiken het geld te gaan halen. Nu wordt de kleine man voortdurend opgezadeld met lastenverzwarende maatregelen. De overheid ontziet vermoedel...
22 April 2017, 17:37
Wat dinsdag precies op tafel is gelegd bij aanvang van de dialoogronde tussen de regering, de vakbeweging en maatschappelijke groepen blijft vooralsnog onbekend. Zowel de vakorganisaties die zijn ontvangen als de regering houden de lippen stijf op elkaar.
22 April 2017, 17:37
“Ik ben niet bezig met staatsgevaarlijke zaken. Ik vind dit een onsmakelijke zaak”, hekelt Wilgo Valies, voorzitter van de Bond van Leraren en Alliantie van Leerkrachten in Suriname de afluisterpraktijken van de Inlichtingendienst.
22 April 2017, 17:37
Mohamedsafie Hasnoe, sinds 1989 leverancier van maaltijden voor arrestanten en gevangenen, heeft het gevoel dat de overheid hem volledig buitenspel wil zetten.
22 April 2017, 17:37
Twee Curaçaose wandelfanaten willen volgend jaar een Curaçaose Avondvierdaagse organiseren. Ze kwamen in Paramaribo contacten leggen en om te kijken hoe ze het volgend jaar zullen aanpakken. Voor Rensley Victoria en Naïsha Santiago is wandelen niets m...
22 April 2017, 17:37
Medewerkers van de Regionale Gezondheidsdienst (RGD) die hebben deelgenomen aan de protestacties tegen het beleid van de regering hoeven niet te vrezen dat er maatregelen tegen hen zullen worden getroffen. Dit garandeert bondsvoorzitter Robby Naarendorp.
22 April 2017, 17:37
Handelsbescherming die in belangrijke internationale markten de kop opsteekt kan de voorzichtig ingezette groei van de wereldeconomie teniet doen. Zo waarschuwde het Internationaal Monetair Fonds (IMF) bij de presentatie van zijn rapport ‘World Economi...